Dag voor vertrek - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Diederik Hoeve - WaarBenJij.nu Dag voor vertrek - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Diederik Hoeve - WaarBenJij.nu

Dag voor vertrek

Door: Diederik Hoeve

Blijf op de hoogte en volg Diederik

12 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Genadendal

Het is vandaag 12 februari en morgen vertrek ik met de groep naar Zuid-Afrika. Ik begin steeds meer te beseffen hoe indrukwekkend en speciaal de reis is die we gaan maken.

Ter voorbereiding van de reis hebben we afgelopen maanden veel gedaan. We hadden eens in de zoveel tijd een ''meeting'' waar we nuttige dingen bespraken en ons programma en de plannen doornamen.
Zo hebben we tijdens deze meetings lessen voorbereid die we in Zuid-Afrika aan de leerlingen op de lokale scholen gaan geven.
Ook hebben we een teambuildingsdag gehad die bedoeld was om elkaar beter te leren kennen en een echte groep te creëren. Naar mijn mening is dit zeker geslaagd, omdat we ons allemaal op ons gemak voelen in de groep.

We hebben ook individueel/in een groepje geld ingezameld voor de stichting ''Ubuntu goes Dutch''.
Dit is een stichting die zich inzet voor de gehele gemeenschap in Genadendal, de plek waar wij met de groep naartoe gaan. Zelf heb ik met mijn groepje brieven gestuurd naar bedrijven. Hierin hebben wij alles uitgelegd over ons doel en de stichting. Veel bedrijven waren erg onder de indruk van de brief en hebben een donatie gemaakt. In totaal hebben we hiermee 475 euro opgehaald, waar we zeer tevreden mee zijn. Dit ingezamelde geld wordt door de stichting gebruikt om de gemeenschap te verbeteren, maar natuurlijk ook door onszelf als we in Genadendal zijn.

Al met al ben ik dus erg tevreden met hoe het voorbereidingsproces is verlopen en kan ik niet wachten totdat we in het vliegtuig richting Zuid-Afrika zitten.
Ik hoop dat het een leuke, maar vooral leerzame reis gaat worden die ik nooit meer zal vergeten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diederik

Hallo, mijn naam is Diederik Hoeve en ik ben 15 jaar oud. Ik ga mee op reis naar Zuid-Afrika met mijn school OBC Bemmel. Op dit profiel kan je lezen wat ik doe. Dit kan over de voorbereiding gaan maar natuurlijk zal het hoofdzakelijk gaan over de reis zelf.

Actief sinds 19 Aug. 2014
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 2942

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2014 - 08 Maart 2015

Zuid-Afrika 2015

19 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: