Zuid-Afrika voorstudie - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Diederik Hoeve - WaarBenJij.nu Zuid-Afrika voorstudie - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Diederik Hoeve - WaarBenJij.nu

Zuid-Afrika voorstudie

Door: Diederik Hoeve

Blijf op de hoogte en volg Diederik

19 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Genadendal

Hallo,
mijn naam is Diederik Hoeve.
Ik ben vijftien jaar oud en neem jullie mee op weg naar Zuid-Afrika.
Ik ga met school naar Zuid-Afrika om de gemeenschap in Genadedal te helpen.
Genadedal is een plaatsje dat zich in de meest zuidelijke provincie van Zuid-Afrika bevindt: West Kaap.
Natuurlijk is deze reis niet voor de lol.
We gaan naar Zuid-Afrika met een doel, en we moeten ook ons uiterste best doen om dit doel te bereiken.
De economie in Zuid-Afrika is slecht en er is veel criminaliteit.
Het verschil tussen arm en rijk is ook erg groot.
Hierdoor leven vele mensen in sloppenwijken, en sterven door de slechte hygiëne en het gebrek aan voedsel.
Natuurlijk kunnen we niet iedereen daar helpen, maar we zullen ons uiterste best doen om zoveel mogelijk mensen te helpen!